jaunuju filologu tyrimaiBalandžio 10 d. Vilniaus universiteto Kauno humanitariniame fakultete (VU KHF) vyko jau 10–oji Lietuvių filologijos katedros organizuojama studentų konferencija „Jaunųjų filologų tyrimai“. Šiais metais renginys buvo išskirtinai solidus: jis tapo tarptautinės tarpdisciplininės mokslinės konferencijos „REKLAMA quasi MENAS“ dalimi: studentai skaitė pranešimus sekcijoje „Jaunųjų mokslininkų tyrimai“.

Studentams konferencija, kurioje dalyvavo reklamą įvairiais aspektais tiriantys Lietuvos ir užsienio šalių mokslininkai bei reklamos specialistai praktikai, tapo puikia proga ne tik išklausyti naujų mokslinių įžvalgų ir praktinių reklamos kūrimo idėjų, bet ir pasidalyti asmeninių tyrinėjimų patirtimi, įvertinti savo rezultatus bendrame kontekste, įgyti oratorinės patirties, galiausiai — pasisemti pozityvių emocijų ir motyvacijos. Renginį gaubė jauki kolegiškumo atmosfera, oficialumo įtampą netruko pakeisti draugiški pašnekesiai.

vukhf jaunuju filologu tyrimai„Jaunųjų mokslininkų tyrimų“ sekcijoje savo mokslinėmis įžvalgomis dalijosi vienuolika pranešėjų — Lietuvių filologijos ir reklamos bakalauro studijų programos, taip pat Lietuvių literatūros magistro studijų programos studentės. Pranešėjos pristatė ne tik savo rašomų bakalauro ir magistro darbų pagrindu parengtus mokslinius pranešimus, bet ir semestro metu atliktus dėmesio vertus tyrimus.

Šiais metais organizatoriai pasiūlė tris konferencijos temas: reklamos diskursas ir medijų erdvė; lingvistiniai kalbos funkcionavimo aspektai; tekstai kaip literatūrologinio tyrimo objektas. Daugiausia dėmesio konferencijoje skirta reklamos tyrimams: analizuota vietos ir laiko deiksės raiška reklamoje, taip pat direktyvų raiška ir vartosena reklamoje; aptarti būdvardžių semantikos reklamoje dėsningumai; atskleistas reklamos diskurse funkcionuojantis moters stereotipas; pristatytos multimodalinės kontekstinės metaforos tyrimų vaizdo reklamose galimybės; kalbos gyvybingumo klausimai kelti pranešime, gvildenančiame kodų kaitos renginių reklamose problemas.

Vis dėlto skaitytų pranešimų problematika neapsiribojo vien reklamos diskursu: (socio)lingvistiniai kalbos funkcionavimo aspektai aktualizuoti pranešimuose, skirtuose Jonavos ir Telšių miestų viešųjų užrašų tyrimams, taip pat XIX amžiaus katekizmo rašybos klausimams. Dėmesio skirta ir literatūrologiniams teksto tyrimams: gvildenta autorystės problema V. Martinkaus romane „Simonija“, analizuotos egodokumentų sąsajos.

Mokslinis konferencijos komitetas tris pranešėjas — Elžbietą Rinkevičiūtę (Multimodalinė kontekstinė metafora gėrimų reklamose), AgnęZakaravičiūtę (XIX amžiaus dvikalbio katekizmo rašybos ypatumai), Loretą Varaniūtę (Autorystės problema Vytauto Martinkaus romane „Simonija“) — įvertino už kokybiškas mokslines įžvalgas ir delegavo dalyvauti XVIII respublikinėje mokslinėje studentų lituanistų konferencijoje. Sėkmės joms!

 

Dr. Eglė Gabrėnaitė

Lietuvių filologijos katedra

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos Sutinku